Honlapkészítés, webdesign

Honlap tervezése, a használható honlap alapelvei

Egy weboldal, mint a cégarculat egyik eleme?

Teljes mértékben. Ugyanis egy Interneten böngésző lehetséges vásárló vagy potenciális üzleti partner semmi mást nem lát az Ön arculatából, csak a honlapját. Ez az élmény pedig meghatározó lehet!!

Használja ki a Világ legnagyobb médiumát, az Internetet, hogy megismertesse termékét, szolgáltatását, Önmagát, vállalkozását a nagyközönséggel.

Statisztikák szerint a vállalati döntéshozók 90%-a használja az Internetet a vásárlási-döntési információk megalapozására.

Lássuk, hol is kezdődik el egy honlap élete…

Egy komplett Internetes megjelenés elkészítése több munkaszakaszra bontható:

Az első és legfontosabb munkafolyamat, a tervezés. Ennek során többek között a következőket is pontosítjuk:
Az alapvető kérdés: Miért szeretne Ön egy honlapot? Nagyon fontos hogy a weboldal elindításának a pontos célját tisztázzuk.

Természetesen lehet azt is mondani, hogy:

  • azért, mert mindenkinek van
  • a vevőimnek szeretnék mutatni valamit
  • túl sok időm megy el a telefonos kérdések megválaszolására, stb.,

de ennek a kérdésnek a korrekt, pontos és részletekbe menő megválaszolásával gyakorlatilag meghatározzuk a honlap leendő sorsát. Lehet, hogy ez túl nyilvánvalónak tűnik, de ha mondunk Önnek legalább három olyan célt, amelyikre nem is gondolt, akkor már lehet, hogy meg fog változni a véleménye.

A célok tisztázása és kitűzése után a következő feladat a elgondolkodni a webkikötő tartalmi szerkezetén:

  • milyen tartalom (szöveg) kerüljön fel az Internetre, és az elég jól van-e megfogalmazva
  • milyen oldalakat tartalmazzon a website
  • mi legyen pontosan az egyes oldalak tartalma, hogy azok a kívánt célt elősegítsék
  • milyen technikák és eszközök szolgálnák a látogatók igényeinek lehető legjobb kielégítését (levelezőlista, webáruház)
  • milyen gyakran frissül a tartalom, és mely részei
  • ki fogja a tartalmi és technikai frissítéseket elvégezni

A tartalmi szerkezet kialakítása után következő lépés a menüpontok illetve a megjelenítendő menüelemek nevének és funkciójának kialakítása, majd át lehet térni a látványelemekre:

  • hogyan nézzen ki az oldal
  • tudjuk-e alakítani a a cégarculathoz, vagy egy új arculatot és logót kell alkotni
  • milyen képeket, színeket kellene vagy/és szeretnénk használni és melyik színeket lehet és célszerű együtt használni
  • a színeket és a formákat hogy tudjuk összehangolni a tartalommal, mennyi az ideális szöveg-kép arány,
  • a betűtípus, betűméret, betűszín, elrendezés meghatározása
  • az összes oldal egységes formai elemeinek összehangolása, stb.,

És eddig még csak a tervezésről beszéltünk! Ezután következhet a gyakorlati megvalósítás, a honlap grafikai elkészítése, a tartalom feltöltése, a marketing, a frissítés, stb.

Leave a Reply