Megjelenés az Interneten

Professzionális Internetes megjelenés A-Z-ig

A következőkben logikai sorrendben szeretném Önt végigvezetni azon a (néhol rögös) úton, amelyen a jelenlegi állapotból eljutunk oda, hogy saját honlapja, egyfajta non-stop reklámügynökként, fáradhatatlanul azon dolgozik, hogy Önnek üzleti sikereket hozzon.

1. lépés – Domain név regisztráció

A domain név az Ön Internetes címe. Ezen a címen lesz megtalálható az Internethasználók számára. Kiválasztása és regisztrálása az első lépés az Internetes megjelenés felé.

Ha már van Önnek regisztrált domain neve, az megkönnyíti a feladatunkat, mert ebben az esetben nagyon rövid idő alatt üzemképes lehet az Ön saját honlapja.

Ha még nincs domain név az Ön tulajdonában, akkor természetesen tudunk Önnek regisztrálni.

2. lépés – Webtárhely

Az Internetes megjelenés egyik alapeleme, hogy egy honlap megjelenítéséhez szükség van egy Internetes kapcsolódással rendelkező webszerverre, ami az Ön honlapjának az oldalait és levelezését is tárolja és kiszolgálja (és ezen kívül még sok egyéb dolgot is csinál). Ezt a továbbiakban tárhelynek vagy webtárhelynek nevezhetjük.

Cégünk nagysebességű, dinamikus szolgáltatások ellátására is képes webszerverén az Ön honlapja garantáltan jól fogja érezni magát.

3. lépés – A honlap megtervezése

Egy honlap “élete” a tervezéssel kezdődik, és az üzleti elvárások, online marketingterv teljesülésekor kap új értelmet. “Természetesen” egy jó weboldalnak szépnek is és könnyen használhatónak is kell lennie. Elég szépnek ahhoz, hogy a vásárló meggyőződjön arról, hogy jó helyen jár, amikor el szeretné költeni a pénzét, és elég könnyen használhatónak ahhoz, hogy ezt a pénzköltést különösebb fáradtság nélkül megtehesse. De nem szabad, sőt semmiképpen nem megengedhető, hogy a szépség, a “túldesignolás” elvonja a figyelmet funkcionalitásról, a jól megszerkesztett tartalomról, mert akkor a honlap üzleti céljai nem tudnak teljesülni!

Statikus oldalakat általában akkor célszerű készíteni, ha Ön azt gondolja, hogy az oldalt elkészíti és utána már nem akar vagy tud törődni vele, nem akarja frissíteni, vagy a frissítést továbbra is a webmesterére szeretné bízni.

Ezzel szemben a dinamikus oldalakat (melyet ún. tartalomkezelő rendszerek – mint pl. a WordPress, Drupal vagy Joomla működtetnek) akkor érdemes létrehozni, ha Ön bármikor szeretne hozzányúlni az oldalhoz, ha át kell írni egy szót vagy egy árat, vagy éppen csak tartalmi frissítésre van szükség.

Tapasztalataink azt mutatják, hogy a legsokoldalúbb honlapmotor a WordPress, én ezt ajánlom minden kedves Ügyfelemnek.

4. lépés – Tartalomkezelő rendszer telepítése, funkciók testreszabása és sablon design

Hosszú évek óta foglalkozom WordPress designnal és fejlesztéssel. Körülbelül 150 WordPress projektet illetve honlapot indítottunk el. Tapasztalataim alapján biztosan állíthatom, hogy egy WordPress oldal teljes testreszabása egy olyan feladat, amit az Ön saját honlapjának elkészítésekor célszerű elvégezni. Ehhez Önnek el kell döntenie, hogy az oldal céljának teljesítéséhez milyen funkciókat szeretne igénybe venni: pl. képgaléria, webáruház, kapcsolatfelvételi űrlap, szavazás, fórum, vendégkönyv, stb.

A WordPress is, mint általában a modern tartalomkezelő rendszerek, alapvetően template, azaz sablon alapján építi fel a megjelenését. A blog vezérléséért, a funkciók működtetéséért a tartalomkezelő rendszer adatbázisa a felelős, míg a megjelenésért (a designért) a honlap sablon.

5. lépés – Struktúra kialakítása és tartalmi feltöltés

Miután az Ön honlapját a szükséges funkciókkal elláttuk és elkészült a professzionális megjelenést és az Ön cége arculatát tükröző design, következhet a weboldal struktúrájának a kialakítása: milyen menüpontok legyenek, az egyes menüpontoknak mi legyen a tartalma, hogy épüljön fel a tartalmi szerkezet, hová vezetjük a látogatót, mit szeretnénk, hogy csináljon a weboldalon, stb.

A szerkezet kialakítását követően kerül sor az egyes menüpontok információkkal való feltöltésére (szöveg és/vagy képek, videók), amelyet Önnek kell összeállítania (mit szeretne közölni a honlapján), és megfelelő hozzáértés esetén az adminisztrációs felületen keresztül saját maga is fel tud tölteni.

6. lépés – Közzététel

A WordPress tartalomkezelő rendszerben a feltöltött információk gyakorlatilag azonnal felkerülnek a honlapra, és láthatóvá válnak a honlap látogatói számára. Természetesen a megjelenés időpontja változtatható, készíthet vázlatokat is, amelyeket egy későbbi időpontban szeretne közzétenni.

7. lépés – Adminisztrációs szolgáltatások – statisztika, frissítés

Ahhoz, hogy teljesüljenek a megfogalmazott célok ill. üzleti elvárások, nagyon fontos, hogy a honlap teljesítményét mérjük. Létfontosságú tudnunk, hogy az oldalunkra érkező látogatók, honnan, milyen módon találtak ránk, milyen információkat néztek meg a  honlapunkon, mennyi időt töltöttek el, milyen keresőszavakat használtak, stb. Ezek mérésére szolgálnak a különböző statisztikai programok, ezekből rendszerint kettőt telepítünk Ügyfeleink weboldalaira (Google Analytics és StatCounter).

A  honlap folyamatos frissítése pedig nagy segítség tud lenni a keresési találatok között megfelelő pozíció eléréséhez, mivel pl. a  Google is jelentős mértékben figyelembe veszi a honlap frissítési gyakoriságát.

8. lépés – Keresőoptimalizálás, karbantartás

A rendszeres frissítésen kívül sok mindent tehetünk azért, hogy honlapunk a lehető legjobb pozíciót érje el a keresőkben. A honlap meta-tagjain (láthatatlan kulcsszavak, amiket csak a Google robot lát) kívül a szöveg megfogalmazása, a szövegben a kulcsszavak elhelyezése, a keresőbarát linkek, az oldalunkra mutató linkek, mind-mind hozzájárulnak egy keresőoptimalizált honlap létrehozásához.

Természetesen az elért pozíciót meg is kell őrizni, ezért egy jó honlap folyamatos törődést, karbantartást igényel, mind technikailag, mind tartalmilag.

9. lépés – Online marketing eszközök alkalmazása (hirdetés, online értékesítés és közösségi média)

Ha elkészült a weboldalunk, erről természetesen tájékoztatni kell potenciális vásárlóinkat is, amelynek a keresőoptimalizáláson kívül a másik legjobb módja az online hirdetések alkalmazása. Ha a termékünk/szolgáltatásunk tulajdonságai ezt lehetővé teszik, hatékony lehet webáruház létrehozása, amellyel az Internet használói számára közvetlen vásárlási lehetőséget biztosítunk.

Napjainkban exponenciálisan nő a közösségi média (iwiw, facebook, stb.) felhasználóinak a száma, az ebben rejlő üzleti lehetőségeket egyre több vállalkozás ismeri fel. A közösségi portálokon folyamatosan kommunikálhatunk a termékeink/szolgáltatásaink iránt érdeklődőkkel, naprakész információkkal láthatjuk el őket akcióinkról, tevékenységünkről.

Leave a Reply