Online marketing: keresőoptimalizálás, linkcsere, social media
Az Internet gyakorlatilag információk közzétételéről, közléséről, publikálásáról (nevezhetjük így vagy úgy), közhírré tételéről, és a másik oldalon pedig az ezekre az információkra kíváncsi emberekről – meglehetősen sok emberről – szól. Egyre inkább átszövi az életünket, egyre kevésbé tudunk létezni nélküle.
Napjainkban kis túlzással akár azt is lehetne állítani, hogy aki nem használja az Internetet, vagy cégként vagy vállalkozóként nincs jelen az Interneten, az nem is létezik. Az Internet nagyon sok ember számára már az elsődleges információforrássá nőtte ki magát.
Mire kíváncsiak ezek az emberek? Önre? Az Ön tevékenységére?
A válasz határozott NEM! Akkor, ha már eljutottak Önhöz, megtalálták valahogy az Interneten és meg szeretnék ismerni, akkor már Önre kíváncsiak.
De addig… Addig egy megoldást keresnek valamilyen problémájukra. Vagy egy információt, amire kíváncsiak. Vagy le szeretnének ellenőrizni egy hírt, amit hallottak. Vagy hallottak egy termékről vagy szolgáltatásról, és bővebb információkat, részletes leírásokat, képeket, vásárlói véleményeket keresnek róla.
És ezeket az információkat meg is fogják találni. A kérdés az, hogy Ön hol jelenik meg ebben a folyamatban? Önnek milyen eszközei vannak, hogy az Interneten keresgélő néhány millió embert elérje és marketing üzenetét eljuttassa hozzájuk? A jó hír az, hogy vannak olyan eszközök, amikkel ezt meg lehet tenni.
Itt jön a képbe az Online marketing, amely ezekben a gazdasági világválsággal terhelt időkben meggyőződésem szerint az egyik a legköltséghatékonyabban használható kommunikációs forma.
Ha már a válság is szóba került: egyre-másra azt hallani, hogy a cégek és vállalkozások első és automatikus reakciója a válság jeleire, hogy csökkentik a marketing költségvetésüket, elhalasztják a marketing akciókat.
Mit gondolnak erről?
Azt hiszem, nem csak marketinges hanem vásárlói szemmel is azt mondhatom, hogy ez egy súlyos hiba a cégek részéről.
Fordítsuk meg a kérdést: Ha most a vásárló fejével nézem a közeljövőt: kitől fogok vásárolni mostanság? Akiről hallok valamit, aki továbbra is ott van a képben, aki most is kommunikál velem, aki elér a marketing üzeneteivel.
AKI CSÖKKENTI A KOMMUNIKÁCIÓT, AZ CSÖKKENTI AZ ESÉLYÉT AZ ELADÁSAINAK.
Ha a marketing költségvetést csökkentik is, az ügyfelekkel való kommunikációt SEMMIKÉPPEN NE! Ez nem pénzkérdés, a szükséges eszközök többsége ingyenesen vagy minimális ráfordítással megszerezhető.